måndag 13 maj 2013

Så tror jag att semifinalen går

Ålands Radio kallade mig "schlagerräv" inför gårdagens schlagerspecial och det förpliktigar. En räv ska ju vara listig. Efter en upptrappning av genomlyssningar blir tippningen av semifinalen ikväll så här:

Slovenien, Danmark, Ryssland, Nederländerna, Vitryssland, Irland, Ukraina, Belgien, Österrike och Kroatien är de länder vi får se i final.

I vissa fall tippar jag med hjärtat. Fram till Ukraina är jag ganska självsäker - de sista tre känns däremot osäkra. En av mina två favoritlåtar är Irlands "Only Love Survives" med Ryan Dolan. Trots startnummer tretton skulle jag bli oerhört förvånad om inte den lyckas.

På torsdag far vi, nästan hela familjen, ner till Malmö. Semifinal två får vi se på ett hotell på vägen. Sen är vi på plats! Det blir femte Eurovision Song Contest som jag upplever på plats. Jag har höga förväntningar och kommer att leva i "schlagerbubblan" från och med nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar