tisdag 20 september 2011

Titta på TV ikväll!

Ikväll kan du se en intervju med mig och partikollegan Sara Kemetter i Tv-bolaget Åland24:s program Rakt på.
Det var kul att bli tillfrågad om att delta, som en av de nya lagtingskandidater som vill vara med och "lägga sig i....". Titta på Åland 24 ikväll på Ålandskanalen från klockan 18 och framåt, eller på nätet.

Valkampanjen rullar på bra, tycker jag. Det märks på sta´n och i e-postskörden att det är politisk högsäsong.

Igår morse hade jag besök av tre studerande från Ålands lyceum. De hade förberett sig med en mängd frågor om allt från homoäktenskap till beskattningsfrågor. Vi fick igång ett intressant samtal. (pst....och undrar du så är jag FÖR att homosexuella ska få gita sig).

Imorgon ska jag vara med och spela in radioreklam, men före det hjälper jag sosseseniorerna med ett brevutskick och efteråt kommer vår kandidat Sven Sjöblom från Brändö in för att hämta valmaterial. Och på fredag blir det en resa till Helsingfors för nordiskt partisekreterarmöte. Ja, det är resten av veckan i korthet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar