lördag 10 september 2011

Folkets recensioner

Vi är inne i den intensiva valrörelsen nu. Den här veckan har vi i socialdemokraterna ägnat oss åt att få valprogrammet färdigt och att få kandidatlistorna färdiga (imorgon ska de lämnas in!).
Vi är över femtio kandidater som ställer upp i lagtingsvalet!

Många har sett TV-inslaget med mig i Åland 24 och det är ju kul! (Måste bara lära mig att stå mer stilla när kameran rullar....)

Nyan-reportern Patrik Dahlblom som recenserade vallåtar i programmet hade en sval inställning till (S) kampanjsång "Åland tillhör dig och mig". Han menade bland annat att den inte går hem "bland 20-åringar" (vilket är lite intressant med tanke på att mina musiker är just i 20-årsåldern).

Jag tar inte så allvarligt på vad en recensent tycker. Jag tar åt mig av konstruktiv kritik förstås, men väljer också att lyssna på andra recensenter jag mött i veckan:
"Bra låt!" (LR-tjänsteman, 35-årsåldern)
"Fin text - och förresten, har inte Harry Belafonte sjungit den låten?" (kyrkligt anställd man, 60-årsåldern)
"Min dotter nynnar....Åland tillhör dig och mig...." (småbarnsmamma, 40-årsåldern)
"Kan man få texten till er sång?" (kvinna som besöker (S) valstuga)
"Vilken fin melodi" (snabbköpskassörska, 40-50-årsåldern)
"Tycker att Anders Hallbäck i sången och filmen lyckats fånga känslan i varför jag bor här och varför jag engagerar mig politiskt" (Mia Hanström, kandidat för S i lagtingsvalet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar