lördag 30 juli 2011

Nu tappade jag lusten

Det känns ELÄNDIGT.

Lördag eftermiddag, humöret på topp. Kommer hem från stranden (23 grader i vattnet). Ser fram emot en stunds allsvensk fotboll på TV. Svenska mästarna MFF mot "åländska" DIF.

Men när jag sätter på TVn har matchen just avbrutits på grund av fem knallskott som kastats från publikhåll. Ett "detonerade" i närheten av en TV-fotograf, ett mitt bland en massa supportrar.

Hela allsvenskan får lida av det här. Vem vill ta barnen med på allsvensk fotboll? När tappar fotbollsälskarna intresset?

Själv hade jag tänkt att det skulle vara kul att se en av GAIS bortamatcher i Stockholm (finns två och välja på).

För några år sedan stormade AIK-supportrar en GAIS-sektion på Gamla Ullevi. Djurgårdare har skämt ut sig många gånger i Göteborg - en gång blev jag själv "offer".

Nu tappade jag faktiskt lusten att fara till Stockholm....

Nä, det får bli IFK på WHA. Måtte vi aldrig få uppleva något liknande här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar