torsdag 8 juli 2010

Märkliga påståenden från centerledaren

Idag är det socialdemokraternas dag i Almedalen.
Jag bestämde mig för att ta en lugn förmiddag ute på östra Gotland där mina vänner bor - allt för att ladda inför kvällens socialdemokratiska föreställning i Almedalen. "Nu gäller det verkligen för Mona Sahlin att prestera" sa Sveriges Radios inrikespolitiske "expert" i morse. Visst, hennes ledaregenskaper är viktiga och det är lite upp till bevis efter en rejäl försämring av det s k opinionsläget.
Men läget som femte parti ut under veckan tror jag är perfekt. Hon kan haka på och ge de borgerliga på näsan, inte minst skall det bli intressant om hon väljer att fokusera på statsministerkampen mot Reinfeldt eller om hon pratar mer blockpolitik.

Mona har ju fyra motståndarpartier.
Centern är ett av dem och jag måste säga att Maud Olofssons tal igår kväll var det klart sämsta hittills. En mycket märklig humor(?) var det åtminstone när hon försökte påstå att de rödgröna ville ha planekonomi, ja, det verkade faktiskt som hennes största politiska gärning varit att man köpa Alvedon på Ica numera, alltså att Apoteket avreglerats.
Det kan man ju tycka vad man vill om, men om det är succén när det samtidigt är så att de sjukskrivna tvingas jobba och låglönejobben i pigsamhället är centerns framgångsrecept, ja då är det HÖG TID FÖR REGERINGSSKIFTE i Sverige! Om centern halkar under fyraprocentsspärren så blir åtminstone inte jag olycklig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar