tisdag 29 juli 2014

Sjutton också vad fina badplatser....

Det här är Algrundet vid Slemmerns östra sida, eller Östernäs västra. Hur man nu ser det. Här har jag tillbringat många timmar den här sommaren. En utmärkt plats för morgondopp (på södra sidan av udden) och kvällsdopp (på norra sidan).

Som en del av er vet betyder sommar bad för mig....och redan i fjol började jag samla badplatser. Det har jag fortsatt med i år och det blev ju till sist en utmärkt badsommar och många dopp återstår!

Idag blir det en utflykt till en strand som av många anses som en av Ålands finaste, Degersand i Eckerö. Får se om den slår platserna som finns på listan redan. En liten bedömning efter varje får ni också.

1) Algrundet, Mariehamn (barnvänlig, solig)

2) Bunn, Småland (perfekta stoppet nära E4)

3) Barsebäck hamn, Öresund (med utsikt mot Danmark)

4) Kioskenbadet, Öxsjön, Lerum (barndomskänslor och lekvänlig)

5) Mariebadstranden, Mariehamn (het)

6) Lilla Holmen, Mariehamn (morgondoppskompisar, turister)

7) Visby, vid strandpromenaden, Gotland (kallt och STORA vågor)

8) Järsö, Lemland (hos Lisette Sommarström) (grunt)

9) Häcksjön, Lerum (naturupplevelse och klart vatten)

10) Aspen, Lerum (största badplatsen)

11) ett träsk i Saltvik (hos Siv Forsbom) som jag inte kommer ihåg namnet på(tidigt varm)

12) Bockön, Öxsjön, Lerum (avskild, nås med kanot)

13) Klippa i Öxsjön, Härryda (frihet)

14) Kvarnboviken, Saltvik (familjär och med hopptorn)

15) Långsjön, Grelsby, Finström (vacker och praktisk)

16) Rödhamn (varma klippor)

17) Möckelö, Jomala (hundvänlig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar