måndag 30 augusti 2010

Varsågod och svälj, Erland

Politik är att välja, inte bara att svälja, skriver Olof Erland (lib) som svar i Ålandstidningen på min replik till honom angående valet i Sverige.

Det är mycket "klapp på huvudet" från Erland: Hallbäck har inga "hållbara argument", "tycks se allt i rött" och "sväljer rödgrön röra". Erlands argumentationsteknik är att förringa motståndaren, det är uppenbart.

Det jag tyckte haltade i hans argumentation var framför allt att han påpekade hur viktiga och bra miljöpartiet är, samtidigt som hans slutsats var att en alliansseger är bra för Åland. Eftersom mp går till val på den motsatta sidan blir detta aningen svårt att få ihop.

Den inrikes stabilitet, ekonomiska tillväxt och tryggade välfärd som Erland menar att alliansen står för får han ju förstås tro att blir bättre med moderaterna vid makten. Jag tror något annat. Om man läser på min blogg här så förstår man nog varför jag INTE tycker att moderaterna står för t ex "tryggad välfärd" och "inrikes stabilitet".

Miljöfrågorna är viktiga för mig. Östersjöns miljö är en ödesfråga för många, inte minst på Åland. Därför finns de frågorna högt på min prioriteteringslista när jag gör mitt val.

Den prioriteringen gör inte Olof Erland. Han föredrar en helhetsmeny där minskade skatteintäkter (=sämre välfärd) är huvudrätten.
Varsågod och svälj, Erland, medan vi andra väljer rödgrönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar